כל מי שרכש בחייו מכונית חדשה בוודאי זוכר את ההתרגשות שבקריעת הניילונים מהמושבים והיופי הטכנולוגי ברכב החדש, אבל האם באמת משתלם לקנות מכונית חדשה או שכדאי למעשה להסתפק במשומשת בת כמה שנים?

בקרב הציבור יש טיעונים לכאן ולכאן ויש לציין שלא תמיד מדובר בהחלטה שמונעות משיקולים כלכליים בלבד. בכל מקרה, השאלה מה יותר משתלם לאורך שנים - מכונית חדשה או משומשת. שאלה זו מטרידה כמעט את כולנו.

לצורך העניין ניקח מכונית משפחתית טיפוסית חדשה עם תג מחיר של כ-130-125 אלף שקלים ומכונית משפחתית משומשת בת 3-4 הנמכרת בשוק בטווחי המחירים שבין 60-70 אלף שקלים ונסועה שנתית ממוצעת של כ-15 אלף קילומטרים.
בסעיף ירידת הערך השנתית ידה של המשומשת על העליונה ובזמן שמכונית חדשה מאבדת מעל ל-15 אלף שקלים מערכה מדי שנה במקרה של מכונית משומשת ירידת הערך מתונה יותר ועומד על קצת פחות מעשרת אלפים שקלים בשנה.
בסעיף הטיפולים השוטפים, התיקונים והחלפים התמונה שונה ובמכונית החדשה שנהנית מאחריות ולא סובלת מבלאי של מכלולים העלות של סעיף זה מסתכמת בכ- 3,000 שקלים ואילו במכונית בת 4 הסכום כבר מזנק למעל ל-5,500 שקלים.

עם זאת, בחישוב כולל המכונית המשומשת מתגלה כמשתלמת יותר ועלות האחזקה החודשית הממוצעת של אחת שכזו עומד על כ-2,700 שקלים בעוד שבמכונית חדשה סעיף הוצאות הרכב בכל חודש (בשילוב ירידת הערך והתיקונים) יתפח לכ-3,100 שקלים.

אמנם יש להניח שיש לא מעט אנשים שלא באמת השתכנעו ולא צפויים לוותר על מכונית חדשה ועל השקט הנפשי של אחריות יצרן, אולם בימים של הידוק החגורה ובעבור מי שהתקציב שלו מוגבל בהחלט ניתן למצוא בשוק המשומשות המוצף אקזמפלר טוב לדגם בן כמה שנים שמציע מכלול כמעט זהה הן מבחינת מראה והן מבחינת ביצועים, מפרט בטיחות ואבזור לרכב חדש הנמכר בסוכנויות במחיר קרוב לכפול.

 


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות