מוכר רכב? אז כדאי שתקרא את זה

שוק המכוניות המשומשות עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש. משוק מוטה מכירה על ידי אנשים פרטיים באופן מובהק, הוא הולך והופך לשוק מוטה מגרשים וחברות ענק המציעות שירותים נלווים משלימים שמוכר פרטי לא יכול להציע. בפני הקונה הפרטי עומדות אפשרויות רבות, ואילו המוכר הפרטי לעיתים מוצא את עצמו "אובד עצות" ונתון למניפולציות.

1. דע איזה רכב אתה מוכר ומה מצב השוק – תיאום ציפיות:
בשוק יש המון מכוניות למכירה יוצאות ליסינג והשכרה הנמכרות במחירים אטרקטיביים עם מימון ואחריות. הרכב שלך יימכר ללא מימון ובמרבית המקרים ללא אחריות.
אם אתה מוכר רכב נפוץ בחברות הליסינג – תהייה לזה השפעה על המחיר שתוכל לקבל על הרכב שלך, גם אם הוא יד ראשונה. זה לא אומר שצריך להתיישר לפי המחיר הנמוך ביותר ואז להוריד כמה אלפים, זה אומר שצריך להבין שלקונה שיתקשר אליך יש אלטרנטיבות. מומלץ לנטרל את כל הרגשות שיש כלפי לרכב. אי אפשר לתמחר אותן בכסף, ולקונה אין להן שווי כלכלי.
 
זאת ועוד, חלק מחברות הליסינג מציעות רכב חדש, שנרשם כבר במשרד הרישוי, אבל נמכר כחדש לחלוטין עם אפס ק"מ. אם ניקח לדוגמא רכב שמוצע חדש עם 0 ק"מ בכ – 100,000 שקלים, קשה לראות את האדם שישלם עבור רכב דומה יד שניה עם 45,000 ק"מ משנת 2012 סכום קרוב לזה, גם אם מחירון לוי יצחק טוען שזה המחיר. האלטרנטיבה של הרוכש הרבה יותר פשוטה, וכוללת הצעת מימון.
לעומת זאת, אם אתה מוכר רכב נדיר ומבוקש מאוד (הונדה FRV , טויוטה לנדקרוזר, מאזדה מיאטה ועוד מכוניות נישה) דע זאת מראש, ותמחר את הרכב בהתאם, כמובן מעל ה'מחירון' .
 
אתה מכיר את הרכב שלך היטב, יודע מה מעלותיו ויתרונותיו, ומה מגרעותיו וחסרונותיו. הקונה הפוטנציאלי לא יודע דבר על הרכב שלך, והוא כמובן חושש שמא הוא קונה רכב עם בעיות נסתרות – החל מטיפול שלא בוצע בזמן או לא בוצע בכלל, ועד תאונה קשה שמישהו עבד קשות על מנת להסוות אותה. הבן שזה המצב של הקונה, ועשה כל מאמץ על מנת להפחית את אי הוודאות של הקונה.
 
2. ניסוח מודעה
כיום המודעות מופיעות בלוחות אינטרנטיים –  נסחו את המודעה בבהירות, בלי שגיאות כתיב (לא כולנו נולדנו עם עברית כשפת אם, ויחד עם זאת אם אתה לא שולט בעברית היטב, היעזר בוורד ותקן את השגיאות או היעזר בחבר), ובשפה פשוטה וקולחת.
 
ציין את כל הפרטים שאתה יכול:
יד אמיתית (אם ברשיון הרכב כתוב בסעיף בעלים קודמים מספר כלשהו – הוסף לו 1 וזו היד של הרכב. אם כתוב בעלים קודמים 00 – אתה יד ראשונה. אם כתבו בסעיף בעלים קודמים 4 – אתה יד חמישית) – זה לא יעזור שתרשום שהרכב יד 2 בשביל למשוך קונים פוטנציאליים וכשהם יבואו לראות את הרכב יתברר פתאום שהאוטו יד 6.
מועד פקיעת תוקף רשיון התנועה של הרכב (בעברית – עד מתי יש לאוטו טסט?)
קילומטראז' אמיתי ומדוייק. 190,000 ק"מ זה לא קצת מעל 150,000 ק"מ. אתם באמת חושבים שהקונה לא ישים לב? ציינו ק"מ אמיתי כי מי שרוצה רכב שנסע עד 150,000 ק"מ, יבזבז את הזמן שלו ושלכם אם זה מה שהוא החליט.
צבע – מה אכפת לכם לציין את הצבע?
תוספות – אם יש כאלה - ציינו. המודעה שלכם צריכה להיות כזו שתיצור אצל המתבונן בה רצון להתקשר אליכם.

3. תשלום והעברת בעלות
ראשית אנו ממליצים שתעשו זיכרון דברים למכירת הרכב. בגדול זיכרון הדברים שהוא הסכם לכל דבר ועניין מציין שאתם הבעלים החוקיים של הרכב, שאתם פועלים בתום לב, ושהקונה בדק את הרכב ומצא אותו לשביעות רצונו ואין לו טענות כלפיכם. ניתן להוריד מהאינטרנט מספר נוסחים.
 
העדיפות של הרבה אנשים הוא שהקונה יעשה העברת זה"ב בנקאית שזה אומר, אני אראה את הכסף בחשבון, ונלך לעשות העברת בעלות. היתרון בהעברת זה"ב – היא לא ניתנת לביטול, רואים אותה מיידית גם בין בנקים.
 
כמובן שאפשר לגשת עם הקונה לבנק שלו, להמתין בזמן שהוא מוציא עבורכם שיק בנקאי, ואז ללכת לדואר לעשות העברת בעלות.
בשום פנים ואופן, אל תעבירו בעלות על הרכב לפני שקיבלתם כסף!
 
לרכב יש ביטוח חובה על שמכם, שחברת הביטוח הסכימה לבטח אתכם. אל תשאירו את טופס החובה לקונה. היום, אפשר בחצי דקה בטלפון לעשות ביטוח הן אצל סוכן, והן בביטוחים הישירים. אין סיבה בעולם שהקונה יסתובב עם הביטוח שלכם, מה גם שחברת הביטוח מבקשת את טופס החובה המקורי בחזרה על מנת לזכות אתם.


 


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות